کاربرد های یخ خشک

کاربرد های یخ خشک
نویسنده am.admin تاریخ دی ۳۰, ۱۳۹۶ دسته وبلاگ

کاربرد های یخ خشک

کاربرد های یخ خشک : چندین وقت پیش  جنبه های استفاده از یخ خشک برای پاک کردن خودرو های کلاسیک توسط  برخی از شرکت که کار آن ها برگرداندن اتومبیل ها و خودرو های لوکس به حالت اولیه آن ها بوده است  ، پیشرفت خوبی کرده است همچین راه و روشی را بایستی به طور کامل بررسی کرد  که در عمل به طور آهسته انجام امور  پاک سازی سطوح و قطعات را  قابل انجام می کند.

اخیرا کارشناسان زیادی در سراسر جهان سعی کردند اثرات منفی و مضر گاز دی اکسید کربن را نشان دهند،چون  دی اکسید کربن بدبو اثر زیادی در تاثیرات گلخانه ای دارد اما  با این حال  ویژگی مثبتیی نیز دارد مانند خاموش کردن آتش و تازگی بخشیدن به نوشابه های گازدار است.

دی اکسید کربن با منجمد شدن به یخ خشک تبدیل می شود یا dry ice  و از انها نه تنها برای سرد کردن تجهیزاتی، مثل اوور کلاکینگ یا بالا بردن راندمان سیستمی قطعات اصلی کامپیوتری بیش از حد مجاز که دمای بسیاری ایجاد میکند و ایجاد مه مصنوعی و بلاخره تمیز کردن سطوح کثیف نیزاستفاده میشود.

با کاربرد های یخ خشک آشنا شوید

یخ خشک که دارای دمای  ۸۰ درجه زیر صفر می باشد برای خیلی وقت است که توسط  بعضی از شرکت های خدماتی استفاده می شودو همچنین مزایای زیادی دارد .

یخ خشک به صورت آنی از  شکل منجمد به شکل گاز در می آید و  پس از انجام اعمال تمیز کردن  به هیچ وجه اثری از خود به جا نمی گذارد  و بلافاصله در هوا تبخیر میشود.

موقع  با سطحی که باید تمیز گردد ،  یخ خشک دو تاثیر جدا دارد ، نخست این که مانند هر ماده ی جامد دیگری دارای اثر فرسایشی  است .

می توان از یخ خشک در موتور و گیربکس نیز استفاده کرد و این جدا از باقی مانده های کربن و روغن های فاسد  است و  پس از انجام کار هیچ گونه اثری از عمل نظافت بر  روی قطعات مختلف باقی نمی ماند.

تنها راه جایگزین روش SANDBLASTING است که غالبا باعث آسیب دیدگی موتورهای تجدید حیات شده میگردد،روش یخ خشک است.

کاربرد های یخ خشک

از سوی دیگر راه و روش یخ خشک را بایستی یک روش درمان معجزه آسا به حساب آورد که در سراسر جهان قابل به کارگیری بوده و توانایی آن در تفکیک لایه ها با مختصات مختلف است .لذا در این فرایند نباید در جستجوی از بین بردن زنگ زدگی ها و پوسیدگی ها بودچون به طور مثال آهن زنگ زده قبل از هرچیزی هنوز آهن است ودقیقا در روشهایی مانند ((سندبلاست)) این قسمت ها دچار آسیب دیدگی جدی می شود.

اسپر کردن به وسیله ی یخ خشک نیز چون برداشتن رنگ را ازروی بدنه را به همراه دارد دارای تاثیر محدودی است .علی رغم آن که برداشتن لایه های رنگ در این روش ، کار نسبتا آسانی بوده ولی در اتومبیلهایی که بدنه های انها در داخل اتوکلاو رنگ شده اند، چون لایه های رنگ بر لایه های زیرین بسیار محکم چسبیده اند لذا جداکردن آنها بسیارزمان بر و نسبتا پرهزینه است .نباید تصور بر این باشد که تمیز کردن با تکنولوژی یخ خشک هزینه ی پایین دارد چراکه انجام آن البته بسته به نوع و اندازه ی شرکت ارائه دهنده ی خدامات آن در هرساعت بین ۱۵۰تا۳۰۰یورو بوده که البته نباید آن را صرفا ناشی از قیمت یخ خشک دانست بلکه به دلیل تجهیزات گران قیمتی است که میبایست مورد استفاده قرار گیرد.

به هر حال چنانچه قصد انجام چنین کاری را دارید ،دقت کنید که شرکت خدماتی قبلا در مورد اتومبیل های کلاسیک این کار را کرده باشد وصرفا تجربیات آنها در مورد ماشین الات خط تولید نباشد.

دیدگاه ها